Villkor & information

Villkor & information

Ålder

Du måste vara 18 år för att beställa varor eller tjänster hos Phonet, beställningar av kunder under 18 år måste vara godkända i noteringsfältet i kassan av målsman med namn, personnummer och telefon nummer.

Betalning

  • Klarna Checkout
    Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
  • Klarna Faktura
    Du kan välja att betala med Klarna Fakutra. Beställ din vara och få hem den, sedan har du 14 dagar på dig att betala din faktura via Klarna, efter att du beställt varan.
  • Stripe
    Betala din beställning med kort på ett säkert sätt via Stripe. Stripe sköter sedan att betalningen dras från ditt kort och beställningen registreras automatiskt.
  • PayPal
    Du kan betala enkelt via PayPal som fungerar ungefär som Stripe. Med denna betalningsmetod kan du betala med ditt kort på ett tryggt sätt utan att behöva oroa dig om något.
  • Swish
    Genom att ange ditt mobilnummer kan du även välja att betala säkert och smidigt med Swish.

Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.

Leverans

Fraktkostnaden är 0:- (fri frakt) 1-3 arbetsdager oavsett hur mycket du beställer. Vissa betalalternativ medför en extra avgift, detta redovisas i kassan. 

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Garanti

3 månaders garanti. Garantin omfattar s.k. ursprungsfel. Garantin omfattar inte följande:
– Reparationer av produkter som installerats felaktigt

– Tapp-, fuktskador eller annan yttre åverkan

Vid köp i egenskap av företag gäller villkor enligt Köplagen.

Reklamation

Om din vara går sönder ta kontakt med vår support via e-mail:[email protected] så tar de dina uppgifter och skickar ett meddelande med den information du behöver för att skicka varan till oss.

Allmänna villkor finns här. Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här. Råd Läs igenom texterna ovan och anpassa dem till de villkor som gäller i er e-butik. Visa också gärna länk till Distansavtalslagen som du hittar hos Konsumentverket:  http://www.konsumentverket.se/

Returer

Returer sker på din egen bekostnad och för detta tar vi en avgift om 50kr för frakten utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. För att hantera en retur vad god och kontakta oss. Ni kan ej skicka varor mot efterkrav till oss eller låta bli att hämta ut försändelser. Ej utlösta paket debiteras med 350kr.

Detta kan du läsa mer om på konsumentverket.se

Returer skickas till:
Phonet AB
Södra Hamngatan 15
45140 Uddevalla

14 dagars öppet köp

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Returer skickas till:
Phonet AB
Södra Hamngatan 15
45140 Uddevalla

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Du kan läsa mer om våran integritetspolicy här: www.phonet.se/integritetspolicy

Phonet AB
Södra Hamngatan 15
45140 Uddevalla
Sweden

Organisationsnummer: 559188-8606
Telefonnummer: 0522-50 63 64
E-postadress: [email protected]