Villkor och integritetspolicy vid försäljning av en mobil genom vår hemsida
Denna sida uppdaterades 10 mars 2023
Allmänt
Det här dokumentet innehåller information om våra villkor och hur vi behandlar dina uppgifter när du säljer din mobiltelefon till oss genom vår hemsida.
Uppgiftsformulär
För att få ett preliminärt prisförslag behöver du fylla i formuläret för modellen som du önskar att sälja till oss. Det är ditt ansvar att välja rätt märke och modell samt förse oss med så korrekta uppgifter som möjligt när du fyller i formuläret och väljer olika svarsalternativ. Du bör vara medveten om att processen kan ta mycket längre tid vid felaktigt angiven information eller när informationen är otillräcklig.
Preliminärt prisförslag
När du har fyllt i formuläret kommer du att få ett preliminärt prisförslag baserat på de alternativen som du har valt. Det är viktigt att förstå att priset är preliminärt och kan ändras bland annat, men inte endast, av följande:
– Felaktigt angivna uppgifter
– Teknikern upptäcker fel som inte finns angivna
– Teknikern anser att något inte stämmer överens med den angivna beskrivningen (exempelvis skärmens skick)
Ett slutgiltigt pris får du endast efter att teknikern genomfört sin undersökning av mobilen. Vi ringer dig via telefon eller skickar e-post med slutgiltigt pris som du sedan kan fundera över.
Frakt
Vi erbjuder fri tur- & returfrakt. Det innebär att du får en fraktsedel som du använder för att skicka in mobilen till oss för en slutgiltig undersökning innan du får ett slutgiltigt prisförslag. Skulle du sedan avstå från att sälja mobilen till oss kommer vi att stå för returfrakten så att mobilen returneras tillbaka till dig.
PDF-kvitto
När du har fyllt i hela formuläret har du möjlighet att ladda ner ett PDF-kvitto. Vi rekommenderar att du ladda ner ett PDF-kvitto för din egen trygghet. PDF-kvitto laddas ner genom tryckning av knapp för PDF som finns under formuläret.
Formuläret med personuppgifter
Efter att du har fått ett preliminärt prisförslag kan du klicka på knappen Skicka för att gå vidare med processen. Där behöver du fylla i personuppgifter inklusive bankuppgifter för att vi ska kunna överföra pengar till dig om vi skulle fullborda köpet av din mobil. Det är ditt ansvar att se till att samtliga uppgifter, inklusive bankuppgifter, är korrekt uppfyllda. Vi tar inte ansvaret på oss för konsekvenser av felaktigt ifyllda uppgifter.
Behandling av person- & bankuppgifter
Samtliga person- & bankuppgifter överförs genom en SSL-kryptering vilket innebär trygghet för er och oss. Informationen behandlas på bästa sätt och används enbart för ärendet viktiga ändamål, exempelvis garanti, överföring av pengar eller liknande. Vi tar inte ansvaret på oss för konsekvenser av felaktigt ifyllda uppgifter.
Transport
Mobilen kommer att transporteras med spårbar frakt som möjliggör för oss och er att följa transporten.
Undersökning
Vi försöker att undersöka den inkomna enheten inom 24 timmar. Vi förbehåller oss rätten att använda mer tid vid undersökning om det har inkommit felaktiga uppgifter eller annat som påverkar arbetsflödet på ett negativt sätt.
Efter en genomförd undersökning kommer vi att höra av oss med ett slutgiltigt pris. Du kan sedan ta ställning till det samt bestämma om du önskar att gå vidare i processen eller inte.
Transaktion
Vi genomför en transaktion samma dag som du accepterar vårt prisförslag och du säljer mobilen till oss. Om du har Swedbank innebär det en överföring av pengar, omgående, till ditt konto. Skulle de inte dyka upp samma dag kommer pengarna att synas på ditt konto högst troligt nästa vardag. Vid annan bank kan det ta upp till två – tre arbetsdagar.
Avbrott
Vi förbehåller oss rätten att avbryta processen utan behov att lämna en förklaring.