Laga mobilen hos oss
Skicka in din mobil för reparation
1. VÄLJ HUR DU VILL SKICKA
Just nu kan du endast beställa vår mobilbox som skickas samma eller nästkommande vardag till dig. Denna använder du för att packa mobilen och skicka sedan till oss med fraktsedeln som du får tillsammans med boxen. Inom kort planerar vi även erbjuda kunder möjligheten att få fraktsedel via e-post och skicka mobilen omgående med egen låda.
2. VÄLJ ÖNSKAD REPARATION
I nästa steg väljer du din enhet och modell samt den reparation som behöver utföras. Du kan lägga till fler olika reparationer om det behövs.
3. SLUTFÖR BESTÄLLNINGEN
Slutför beställningen genom att genomföra köpet i kassan. Beskriv gärna ärendet om det behövs för att våra tekniker ska veta exakt vad som behöver göras. Om du väljer att betala med Klarna (faktura) får du fakturan först efter genomförd reparation.
NOTERA: om ärendet är mjukvarurelaterat behöver vi din skärmkod. Ange den i kassan under övriga kommentarer.
4. SKICKA IN MOBILEN TILL OSS
Packa mobilen i lådan på ett tryggt sätt och applicera fraktsedeln som du har fått tillsammans med lådan. Skicka in mobilen omgående genom att lämna in försändelsen till närmaste postombud.
5. VI LAGAR MOBILEN OMGÅENDE
Vi lagar enheten så fort vi har mottagit den och skickar tillbaka den samma dag som den är färdig. De allra flesta reparationer utförs och skickas tillbaka samma dag. Vid fall av fuktskador samt reparationer på surfplattor kan det dröja längre men vi kommer att informera er om det efter en första inspektion.
Behöver jag betala direkt?
Nej, du behöver inte betala direkt. Du kan välja att betala med Klarna (faktura). Då får du en faktura först efter genomförd reparation.
Hur skickas min mobil?
Du kan välja mellan att skicka själv till oss eller genom att beställa en förpackning som du kan använda för att skicka enheten till oss. Oavsett vilket sätt du väljer kommer du att få en fraktsedel så att du kan skicka in enheten till oss.
Du kan välja att skicka enheten till oss med vanligt, spårbart paket, som dock inte är försäkrat. Enheten skickas sedan tillbaka till dig på samma sätt. Leveransen sker genom Postnord och bör nå dig inom två arbetsdagar. Det här sättet kräver ingen legitimering.
Du kan även välja att skicka paketet till oss som rekommenderat brev, vilket vi rekommenderar. Det innebär att innehållet som skickas är försäkrat upp till 10000SEK. Leveransen sker till ett ombud nära dig och kräver att du hämtar ut paketet genom att legitimera dig till ombud. Det här alternativet är säkrare både för dig och din enhet. Priset är 99SEK
Får man garanti på reparationen?
Ja, alla våra allmänna garantivillkor gäller även när du skickar in enheten till oss. Du kan läsa mer om det på den här sidan: Phonet reparationsservice.
Kort förklarat har vi upp till livstids funktionsgaranti på skärmar för iPhone vid ett skärmbyte (du väljer skärmpaket själv i kassan). Vi har upp till 24 månader funktionsgaranti på batterier vid batteribyte för iPhone-enheter (du väljer batteripaket själv). Resterande reparationer har som vanligt 12 månader funktionsgaranti.
Undantag för alla reparationer är fuktskadade enheter samt enheter med väldigt skadad ram / chassi. Tekniker kommer då att avgöra garantiperioden och meddela kunden innan reparationen påbörjas.