Allt du behöver veta om vår funktionsgaranti

När du reparerar din enhet hos oss får du med en funktionsgaranti efter slutförd reparation. Garantitiden varierar beroende på vilken typ av reparation som har utförts och vad vi har kommit överens om. Nedan listar vi dock viktiga punkter som du bör känna till om vår funktionsgaranti samt lite allmän information.

Upp till 12 månader garanti

Yes, det stämmer. Hos oss kan du får upp till 12 månader funktionsgaranti på de reparationer som vi utför. Den här typen av garanti gäller nästan all vår reparationsservice men kan dock skilja sig lite beroende på mobilmärke samt val av paket. Exempelvis så har vi sorterat skärmbyten för Apple-mobiler i tre olika paket där ett utav paketen ger kunden en 6-månaders funktionsgaranti och de övriga två ger 12-månaders funktionsgaranti. Likaså gäller det batteribyten för Apple-mobiler där kunden får välja mellan två paket varav det ena innehåller 6-månaders garanti och det andra 12 månader. Anledningen till att vi har olika paket med olika villkor är för att vi ska kunna erbjuda något för alla kunder. Alla kunder vill inte betala för en originalskärm och likaså finns det kunder som gärna vill ha en originalskärm. Därför har vi valt att skapa en större valmöjlighet för kunderna som de kan anpassa efter egna behov och önskemål.

Garantin täcker inte skador vid olyckshändelser

Har du tappat mobiltelefonen och skärmen har gått sönder efter en reparation hos oss? Då gäller inte garantin längre tyvärr. Dock vill vi självklart underlätta på något sätt. Därför erbjuder vi 20% rabatt på reparationen under garantitiden. Om vi föreställer oss att du reparerar skärmen hos oss och får 12 månader funktionsgaranti men efter två månader råkar du tappa mobiltelefonen och skärmen spricker. Då kan du inte utnyttja funktionsgarantin men du kan få 20% rabatt på en ny skärm om det är under garantiperioden.

Så använder du dig av funktionsgarantin

Om du skulle byta skärmen hos oss på din iPhone (eller vilken annan mobil som helst) men skärmen slutar fungera eller du hittar ett annat fel där skärmen inte uppfyller sin funktion, då kan du använda dig av funktionsgarantin. Det är väldigt enkelt:

  1. Ta med dig kvittot och besök vår butik.
  2. Teknikern undersöker enheten.
  3. Teknikern godkänner byte av skärm (eller annan reservdel som ej uppfyller funktionen i garantifrågan).
  4. Reparationen utförs.
  5. Du hämtar ut din enhet.

Om du har tappat bort kvittot

Om du har tappat bort kvittot så finns det en möjlighet att vi ändå kan ordna med garantin. Sedan någon månad tillbaka använder vi oss av ett datorprogram för att registrera reparationer vilket innebär att vi registrerar kunden med namn och mobilnummer. Då kan du testa med något av det för att använda garantin. Besök vår butik så hjälper vi dig med det!

Våga fråga 🙂

Skulle du ha någon fråga om garantin så vänligen kontakta oss så hjälper vi dig! Du kan nå oss via e-post: info@phonet.se eller telefon: 0522-50 63 64

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *