Problem med fingeravtrycksläsaren: uttalande från Samsung

Följande är ett uttalande från Samsung angående det senaste problemet med fingeravtrycksläsaren hos Galaxy-enheter.


Angående senaste anmälningarna om igenkänning av fingeravtryck som har drabbat några Galaxy-enheter, vi vill informera våra kunder om följande.

Det här problemet involverar ultrasonic fingerprint sensorer (ultraljudsteknik för fingeravtrycksläsning) som låser upp enheter, efter att de känner igen tredimensionella mönster som finns på vissa skärmskyddande fodral (skydd) av silikon och läser av (skyddet) som användarens fingeravtryck.

För att förhindra vidare problem råder vi att användare som använder Galaxy Note 10/10+ och S10/S10+/S10 5G med sådana skydd att ta bort skyddet, ta bort alla tidigare fingeravtryck och sedan återigen registrera sina fingeravtryck. Om du för tillfället använder dig av skärmskydd, för att uppnå optimal fingeravtrycksavläsning, vänligen undvik att använda skyddet fram till att din enhet uppdateras med ny mjukvara.

En mjukvaruuppdatering är inplanerad för nästa vecka och så snart enheten är uppdaterad vänligen se till att skanna ditt fingeravtryck i sin helhet så att alla delar av ditt fingeravtryck, inklusive mitten och kanterna, skannas fullkomligt.

Tack för ditt tålamod och vi kommer sträva kontinuerligt efter att förbättra produkt- och serviceupplevelsen för våra användare.

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *